05-05-2019 - Pic de Bassiero des de la Bonaigua

Dilluns 6 maig 2019

Distancia 14,21 km
Desnivell 1.448 m

La clàssica amb esquís al cim del Puigmal per Er, sortint de l’últim pàrquing de l'antiga estació d'esquí francesa de Puigmal, amb baixada cap a Núria i tornada a Er.

Sortim a peu per la carretera totalment neta de neu, buscant la Ribera d’Er, creuem el riu i ja calcem esquís, que no traurem fins 50 metres abans del cim del Puigmal.

A l’alçada d’Aiguaneix en el punt que la Ribera d’Er gira cap a nord-est abandonem la coma que ens portaria a la Collada del Puigmal de Llo, per anar a sud-est buscant les amples pales de forta pendent que baixen de la carena de la Tossa del Pas de Lladres al Puigmal. La neu molt dura ens obliga a posar ganivetes quant les pales es posen més verticals.

Arribada al cim i baixada cap a Núria, primer amb neu dura i ventada per a després més avall passar a cremeta i a l’alçada de la Coma de l’Embut a primavera.

Quant el Torrent de la Coma de l’Embut s’obre cap a Núria ens marca el límit de la cota de neu, 2.300 metres, posem pells i tornem a remuntar ara ja sense ganivetes cap el Puigmal, aquest cop ens quedem 20 metres per sota del cim (fa fred), cota 2.880, traiem pells i davallem de nou cap a Er.
Aquesta banda oest del Puigmal el sol no ha tingut força per transformar la neu i continua molt dura, intentem buscar algun tub mes arrecerat del vent on hagi pogut transformar la neu, però no ho trobem i tota la baixada la fem amb neu dura, que ja arribant a Aiguaneix passa a primavera, traiem esquís creuem el riu, i en cinc minuts a peu arribem de nou al pàrquing.

més info a ... https://esquimontseny.blogspot.com/

Powered by Wikiloc

itinerari seguit

Distancies i desnivells

Sortim del pàrquing a peu, fins alçada d'Aiguaneix 8 o 10 minuts on ja calcem esquís

Deixem la Coma de la Ribera d'Er i anem a buscar les amples pales a sud-est

Remuntant les pales que ens portarien al Coll de les Clotxes

Abans del Coll de les Clotxes fem un franqueig direcció nord-est buscant el contraforts que baixen del cim

A prop del cim

Cim

Quant la Coma de l'embut s'obre cap a Núria ens marca el límit de la cota de neu 2.300

Per sobre de l'estrenyiment de la Coma de l'Embut

Cornises al Petit Pic del Segre

A la carena que ens porta al Puigmal

Ja sense pells anant a buscar una bona línia de descens